Рівне

На набережній у Рівному помітили вужа

  • 2021-08-03 23:12:25
  • перегляди: 0

Таке відео оприлюднили в спільноті "Типове Рівне".

В коментарях мешканці міста пишуть, що на Усті плазуни водяться вже давно і вони не рідкість. А173935 такою брудною водойма Рівного не була вже довго.

«Саботаж змін на краще»: що не так із дослідженням від Управління транспорту і зв'язку Рівного

  • 2021-08-03 23:12:25
  • перегляди: 0

На публічній сторінці міського голови Олександра Третяка у фейсбуку 14 липня оприлюднили опитування, яке мало б дослідити думку жителів Рівного та Квасилова стосовно їхньої задоволеності громадським транспортом та з'ясувати транспортну поведінку і переміщення пасажирів у межах громади.

З міського бюджету наразі заплатили за дослідження майже 200 тисяч гривень. Соціологи вважають це опитування нерепрезентативним (таким, що не відображатиме думку мешканців громади) і кажуть, що воно схоже на «розпил» бюджету.

розібралася, для чого таке дослідження і що з ним не так.

Що питають

Політолог та колишній учасник Школи політичної аналітики «Поліс» Національного університету «Острозька академія» Дмитро Павлов помітив на сторінці міського голови допис про те, що міська влада хоче зібрати думку рівнян та квасилівчан про міський громадський транспорт. Рівнянин каже, що чув про такі плани міської ради зі ЗМІ.

– Дуже здивувався, коли побачив допис міського голови з посиланням на опитування в ґуґлформах. Мабуть, усі, хто не прогулював загальний курс соціології в університеті,

розуміють, що таким методом якісне дослідження побудувати практично нереально, – каже Дмитро Павлов.

Зокрема для підтвердження своєї думки, наводить такий аргумент:

– Вже на етапі підготовки дослідник має розуміти, скільки, наприклад, жінок віком від 18 до 25 років, які проживають в конкретному районі міста, він опитає. При цьому, відібрані «на папері» повинні відтворювати характеристики генеральної сукупності, адже дослідник фактично буде прирівнювати думку цієї тисячі (вибіркова сукупність) до думки усіх жителів громади (генеральна сукупність). Таке статистичне спостереження онлайн зробити практично неможливо.

Дані з ґуґл-анкети, посилання на яку міститься у дописі міського голови, мали би допомогти «скласти карту поїздок та оптимізувати систему транспортної мережі міста».

Окрім цього, вказано, що дослідження проводить Центр сталих транспортних систем кафедри транспортних технологій і технічного сервісу Національного університету водного господарства та природокористування (НУВГП).

Поділене дослідження на три блоки. У першому – респондента просять вказати адресу,

вік, стать, рід занять, сферу роботи та оцінити соціально-економічне становище своєї сім'ї.

У другому – цікавляться, як карантин вплинув на користування громадським транспортом.

У третьому блоці запитують про відправні та кінцеві точки маршруту протягом дня.

Що саме насправді мають з'ясувати читайте далі.

Скільки і за що платять

На початку липня Управління транспорту та зв'язку міської ради оприлюднило звіт на Рrozorro про укладений договір із НУВГП. Тендер на послуги щодо «Дослідження рівня задоволеності громадським транспортом, транспортної поведінки мешканців міста Рівне та формування пасажиропотоків у громадському транспорті» провели без конкурсу, за спрощеною закупівлею.

У технічному завданні, яке додали до договору, зокрема вказано, що опитування повинне визначити:

наскільки рівняни задоволені громадським транспортом;

визначити рівень задоволеності роботою громадського транспорту та транспортною інфраструктурою мешканців міста Рівне;

коли, як часто і за якими маршрутами вони їздять;

побудувати графіки пасажиропотоків залежно від часу доби.

Окрім цього, у завданні йдеться,

що дослідження потрібно провести методом соцопитування та візуальним методом. Тобто, вочевидь, мають проводити польові роботи: досліджувати пасажиропотік наочно та опитувати людей безпосередньо.

«Для забезпечення репрезентативності вибірки соціологічних опитувань, кількість респондентів повинна бути не менше 1000 осіб з розподілом за статево-віковою структурою та за районами проведення опитування, з урахуванням загальної чисельності мешканців відповідно до районування», вказано в технічному завданні.

Там же пише: «обстеження пасажиропотоків здійснити у будні дні в пікові періоди навантаження на транспортну мережу візуальним методом. Облік заповнення транспортних засобів здійснювати з вказанням часових періодів обстеження. Передбачити розподіл годин обстеження на 15-хвилинні інтервали».

За це все з міського бюджету заплатять 198 тисяч гривень.

Дмитро Павлов вважає, що сума – не випадкова. Адже тендери щодо замовлення послуг вартістю менше 200 тисяч можна укладати без конкурсу.

Хоча новий керівник управління транспорту Рівного Іван Фурлет у ефірі Суспільного каже,

що тендер НУВГП виграв. Насправді – не виграв і не переміг, бо змагання не було.

– Управління оголосило спрощену закупівлю, бо вартість послуги – до 200 тисяч гривень. Тільки один учасник подався, його могли визнати переможцем без аукціону, бо це дозволяє закон, – каже юристка громадської ініціативи «За чесний тендер» Мирослава Примак.

На що підуть 198 тисяч, вказали у калькуляції, яка додана до договору із НУВГП:

Але Дмитро Павлов вважає, що у калькуляції не вистачає деталей:

– Для обстеження пасажиропотоків візуальним методом, для НУВГП потрібно обладнання та матеріали на 68 тисяч гривень, – декламує Дмитро Павлов. –При цьому ніде не зазначають, яке обладнання їм потрібне. Щоб нікого не звинувачувати у зраді передчасно, вирішив відправити запити на інформацію.

У відповіді на запит Дмитра Павлова до НУВГП пояснили, що соціальні заходи – це єдиний соціальний внесок, який становить 22% від суми, яку отримає виконавець.

В університеті не змогли пояснити, яке обладнання за 68 тисяч будуть купувати. Його «специфікація буде уточнена у ході виконання робіт», йдеться у відповіді від університету.

Роботи, які виконуватиме кафедра, у відповіді є. Це відеофіксація транспортних і пасажирських потоків, їх моніторинг в режимі реального часу і проведення камеральних робіт (комплекс робіт, що полягає в обробці й оцінці точності польових вимірювань та складанні графічної документації – авт.).

Тобто гроші на обладнання якось порахували, а що саме куплять за них – невідомо.

Окрім цього, Дмитро запитував кваліфікацію викладачів кафедри, які залучені до проведення дослідження.

Як виявилось, соціологів там немає.

Серед чотирьох виконавців два кандидати технічних наук, один економічних та магістр за спеціальністю «організація перевезень та управління на автомобільному транспорті».

Що не так із опитуванням

Таке опитування соціологи називають дослідженням громадської думки. Для його репрезентативності треба визначити вибірку та врахувати похибку – діапазон, в якому отримані дані на практиці можуть коливатися.

Рівненський соціолог Роман Микитюк, який має досвід співпраці з низкою всеукраїнських соціологічних структур з хорошою репутацією, таких як Група «Рейтинг», «Социс»,

TNS, Інститут Яременка, вважає, що опитування, яке розповсюджують зі сторінки міського голови – нерепрезентативне. Тобто його результат не можна вважати таким, що показує думку всіх рівнян.

– В нинішньому варіанті опитування може бути за умови, що потім будуть проводити ще особисті інтерв'ю з респондентами.

Але щоб досягти репрезентативності, варто опитувати пасажирів окремо у вихідні, і окремо у будні дні, вважає Роман Микитюк.

– Окрім цього, я б питав, не «які у вас зазвичай переміщення» (питання третього блоку опитування про переміщення протягом дня – авт.) а «які у вас були вчора переміщення». Також опитував би і школярів, і осіб з інвалідністю.

Варто також збільшити кількість респондентів. Оптимально для такого опитування дві тисячі людей, вважає експерт. На його думку, досягти результатів технічного завдання у договорі, зокрема, оцінити пасажиропотік – можна. Якщо сформувати чітку вибірку, то можна було б і опитуванням зібрати таку статистику. І таким чином, скласти карти маршрутів з відміткою про найбільш завантажені, каже соціолог.

– Як на мене, то це опитування

(на сторінці мера у фейсбук, –ред.) не дає потрібної інформації, – стверджує соціолог. – Це дослідження думки рівнян, які захотіли відповісти в інтернеті. Це не є класичне дослідження з похибкою і таким іншим.

Ми запитали соціолога, скільки може коштувати таке опитування. Він каже, що опитування у професійних центрах в середньому коштує 60 гривень за анкету. Тобто якщо планують опитати не менше тисячі осіб, це коштуватиме від 60 тисяч гривень.

Директор аналітичного центру Школа політичної аналітики «Поліс», який проводить соціологічні дослідження, Віталій Лебедюк підтверджує такі суми за проведення дослідження, а інтернет-опитування вважає невдалим.

На його думку, дослідження посажиропотоків не проводиться за допомогою соцопитування. Для цього в управлінні мають бути статистичні дані із GPS-трекерів, камер спостереження, або від самих перевізників, які мали би бути в публічному доступі.

– У всьому світі транспортний потік досліджують через GPS-трекінг. Для дослідження пасажиропотоку має бути електронний квиток. Так буде зрозуміло скільки людей, їх вік, хто звідки їде,

зайнятість і так далі. Бо ці дані збирають про людину, коли видають електронний квиток.

Або дані про пасажиропотік можуть давати перевізники, вважає він. Але для цього вони повинні видавати квитки. У Рівному їх видають тільки в тролейбусах. Це принаймні покаже навантаженість на маршрутах. А збирати такі дані опитуванням – непрофесійно, вважає директор аналітичного центру.

Віталій Лебедюк також звертає увагу, що на кафедрі, яка проводить опитування, немає соціологів. Тому припускає, що міська влада взагалі не мала на думці дослідити реальні проблеми, а просто «розпилила гроші». Тим паче, що закупівля без конкуренції, а ціна завищена.

Із соціологами не радились

Завідувач кафедри транспортних технологій і технічного сервісу НУВГП Михайло Кристопчук відповів на наші запитання стосовно договору і опитування.

За його словами, анкету складали залучені до виконання договору люди. Вона є «типовою для сфери». Питання у ній формували на основі роботи колег із інших міст: Житомира, Львова та інших.

– Це не соціологічне опитування. Одна справа соціологія, друга – транспортне планування.

Ми маємо отримати ту інформацію, яка допоможе зробити кращим громадський транспорт, – каже Михайло Кристопчук.

Проводять опитування дослідники і офлайн. Із того, що пояснив Михайло Кристопчук, працівники університету, студенти, практиканти ходять районами і опитують респондентів із такими ж запитаннями, як і в інтернет-анкеті. Це, він каже, робили паралельно із онлайн-опитуванням.

Ми уточнили у науковця, для чого проводити два опитування: онлайн і офлайн, і скільки людей має відповісти на питання у ґуґлформі.

Спочатку він казав, що дані з обох форм будуть зводити. А згодом відповів, що взагалі закриє ґуґлформу і працювати будуть тільки із інформацією із «живих» анкет.

Де можна побачити цих людей, які проводять офлайн-опитування, завкафедри не зміг пояснити. Бо вони «ходять по районах» в різні дні, і, взагалі, «зараз вони вивчають зібрані дані і може доведеться допрацьовувати».

– Як тоді мені перевірити, чи справді хтось проводить опитування офлайн? – журналістка.

– Ну, запустіть квадракоптер. Як я вам можу це сказати?

– От я можу завтра піти в якийсь район і побачити, як там збирають інформацію для опитування?

– Як я можу вам сказати?

Я не можу. Ми зараз систематизуємо матеріал, який є. Ми зараз уточняємо інформацію, з яких районів нам треба додатково збір анкет.

Опитувати будуть у 20 мікрорайонах, список яких їм дали в управлінні транспорту. Вибірку чоловік пояснює отак:

– Вибірка із тисячі людей на населення 250 тисяч. Респондентів вибрали за гендерно-віковою структурою. Вік від 16 до 60+ по категоріях.

– Які категорії?

– Ви ж бачили анкету: рівень доходу, зайнятість...

Із соціологами при формуванні анкети не радились:

– Коли соціологи дають якісь консультації, вони ж з нами не радяться, – каже завкафедри.

Більше того, похибку ще не рахували:

– Ми порахуємо похибку. Все буде оприлюднено.

За словами експерта Віталія Лебедюка, похибка в опитуванні завжди рахується наперед. Це математична формула. На тисячу респондентів у Рівному приблизно складає 3,2%. Тобто в таких межах результати дослідження можуть відрізнятися від реальної ситуації.

– Вибірка 1000 осіб з імовірністю 0.9545 складатиме 3,2%, а з імовірністю 0.95 – 3,1%. Але вони не зазначили навіть відсоток достовірності результатів.

– Наприклад,

Центр Разумкова, коли проводить опитування, то пише преамбулу. У ній зазначають похибку, вибірку, період та інше. У цьому опитуванні пише просто – тисяча осіб. З такими грошима, які на це виділили, можна було зробити супердослідження, але не та мета ставилась, очевидно, – вважає Віталій Лебедюк.

Михайло Кристопчук каже, що дослідники будуть фіксувати, наскільки заповнений транспортний засіб на маршруті. Це будуть робити у пікові години на визначених точках. На основі цих даних побудують графіки – це і є той візуальний метод який згаданий в технічному завданні.

Ми також запитали, для чого і яке обладнання будуть купувати. Михайло Кристопчук не зміг сказати точно.

Але ймовірно, це будуть комп'ютери, щоб зробити графіки, та квадрокоптери, щоб зафіксувати навантаженість на зупинках.

Науковець дивується, що ми так цікавимось цим опитуванням і бюджетними грошима, які університет буде витрачати. Вважає, що наші запитання – це саботаж змін на краще.

– Дуже велика зацікавленість до цього проєкту. Таке враження, що краще жалітися, що з транспортом все погано. А коли є шляхи виявити,

що погано, то відразу спротив від громадян і журналістів.

У замовника зауважень немає

Голова комісії з реорганізації Управління транспорту та зв'язку Рівного Дмитро Царук підписував договір про співпрацю із НУВГП. Він каже, що тендер був конкурентним, просто прийшов один учасник, якого і вибрали для співпраці. Про допорогові закупівлі чоловік або не знає, або... Каже, що домовленості з конкретним виконавцем і лобіювання не було.

Запитання для опитування затверджували працівники управління, каже Дмитро Царук. На запитання журналістки, чи дають управлінню дані про пасажиропотік перевізники, він відповів ствердно.

– GPS-трекери не показують, скільки людей переміщується. Перевізники таке надають, але те, що вони надають – фігня. Справа не втому, чи вони надають. Треба конкретно побачити, скільки людей переміщуються, звідки і куди, коли. Це для того, щоб змінити ту мережу транспорту, яка зараз є.

За словами Дмитра Царука, це не єдиний тендер стосовно такого дослідження. Будуть й інші. Він також порадив звернутися до начальника Управління, бо сам у відпустці.

Іван Фурлет – новопризначений керівник управління транспорту

Він каже, що долучався до складання технічного завдання. І зауважень до опитування у ґуґлформі у нього немає.

Ґуґлформа, за його твердженням, це додаткове джерело інформації для даних, які будуть зібрані в результаті польових досліджень.

– Проведуть опитування, дадуть параметри похибки. Ми так визначились, що тисячу людей по мікрорайонах має бути опитано. Науковці компетентні, вони знають, що роблять. Якщо хтось готовий управління проконсультувати, чи допомогти «воднику», то ми відкриті до комунікації і роботи. Є обмежений час і ресурс, і все робиться з тими потужностями і людьми, які є.

Соціологів не залучили відразу, бо спеціалісти кафедри підтвердили, що мають відповідний досвід і готові залучати відповідний персонал, пояснює Фурлет.

Стосовно вартості опитування, яке соціологи вважають завищеним, посадовець закликає спеціалістів йти до нього і пояснювати, що не так, а результати закупівлі і взагалі можна було оскаржувати, каже він.

Начальник управління наголошує, що якщо виконавці не підтвердять відповідними документами витрати на обладнання, або збільшать суму за них, то їм не заплатять.

Якщо наша діяльність вам подобається і ви вважаєте її важливою – підтримайте «Четверту владу» Завдяки підтримці ми зможемо працювати ще краще.

Підписуйтесь на канал «Четвертої влади» у телеграмі сторінки в інстаграмі або у фейсбуці чи твітері

У Рівному хочуть демонтувати ще недобудовану тимчасову споруду

  • 2021-08-03 23:06:22
  • перегляди: 0

Комісія з питань звільнення територій міста Рівного від незаконно встановлених тимчасових споруд провела виїзне засідання на вулиці Гетьмана Мазепи 4а/6а. Про це на своїй фейсбук-сторінці повідомив мер Рівного Олександр Третяк.

Представники комісіївідвідали будівництвотимчасовоїспоруди, яку зводить власник земельної ділянки. У рівнян викликає обурення, оскількибудівля вийшла за межі території, немає визначеного відступу, а ще робочі встигли заасфальтувати газон у прилеглому дворі, повідомив мер.

Члени комісії вирішили винести питання про демонтаж цієї споруди на розгляд виконавчого комітету.

Нью-Йоркський професор Юрій Шевчук презентував унікальний словник у м. Рівне (ВІДЕО)

  • 2021-08-03 21:51:17
  • перегляди: 0

Це навіть важко з чимось порівняти.

Якби в Україні існував аналог ордену «Герой Праці», то Юрій Шевчук – професор Колумбійського університету в Нью-Йорку – безперечно заслуговував би на таку відзнаку. І вже давно.

Якщо порівнювати з Олімпійськими іграми, то доробок Шевчука це рівень Золотої олімпійської медалі. Ба навіть чогось більшого.

Чому?...

Бо те, що він зробив дозволяє тепер усім, хто знає англійську, на багато швидше та легше опанувати – українську. А тим, хто знає українську, вивести свою англійську практично на рівень – перфектності.

Усе завдяки Ukrainian-English Collocation Dictionary – унікального двомовного комбінаторного словника, аналогів якому немає у світі.

Посутньо, це словник, який поєднує в собі одразу кілька типів словників, але робить це у такий спосіб, що робота з ним стає – легшою і, насправді… Задоволенням. От як про це – науковою мовою – говорить сам професор Шевчук:

«Комбінаторний словник навчає студента позбутися страху перед словником чужої мови, який, на його думку, є безкінечною множиною слів, до якої страшно підходити.

В такий спосіб цей словник показує,

як ця множина слів логічно організована – як синтаксичні відносини допомагають сформулювати логічно-смисловий підхід не тільки до іменника, але до дієслова чи прикметника»

Кажучи ж простою мовою, словник показує кожне слово у комбінації взаємодій з іншими словами, даючи при цьому постійні переклади не окремих слів, а цілих фраз і речень.

Розповідають, що на презентації у Львові один зі старших професорів підійшов Юрія Шевчука і сказав:

«Просто не уявляю як Ви це змогли зробити. Це колосальна праця.

Для мене це «жах» у плані того скільки всього це треба було переробити, перекопати і відсіяти. Це просто неймовірно»

Натомість Юрій Шевчук, який віддав словникові 10 років життя, навпаки, каже, що відчував під час цієї роботи якийсь особливий драйв, який, власне, й допоміг йому звершити – задумане.

Цей справжній лексикографічний та словникарський подвиг, який виводить на новий рівень буквально все мовознавство в Україні.

До речі, Юрій Шевчук це саме та людина, з легкої руки якої Ровно свого часу стало Рівним, а New-York Times (а за ним всі інші провідні видання світу) перейшов від транслітерації KIEV на KYIV.

Про це та інше у нашій розмові з професором на Радіо Трек:

Пошкоджені хати, вулиці і міст: в селі на Рівненщині третій день усувають наслідки негоди

  • 2021-08-03 21:27:18
  • перегляди: 0

У селі Дермань Перший Мізоцької тергромади на Рівненщині третій день ліквідовують наслідки негоди, що вирувала у селі в суботу, 31 липня. Там зруйнувало міст, розмило дороги, зірвало дахи, викорчувало дерева та побило городину.

Місцева жителька Марія Мартинюк, якій наступного року виповнюється 80, розповіла Суспільному: за все життя такого сильного вітру не пригадує.

"Ще таке я не бачила і не було. Спочатку почався такий страшний вітер, дерева гнуло. Отаке грубше, як рука – відламувало. Град почав іти більший, як квасолина", – розповідає Марія Мартинюк.

За годину негода встигла наробити місцевим збитків. Пані Марії біля будинку повалило шість дерев. Жінка чекає рятувальників, аби допомогли впоратись з горіхом, який впав на лінії електропередач. Дерево піде на дрова.

По сусідству у пані Галини з оселі вітер зірвав шифер.

Загалом зірвало п'ять листків покрівлі.

"Мусили міняти зразу. Бо йшов і дощ, і град, і лило, і що хочеш", – каже місцева мешканка Галина Даценко.

Трохи вище вулицею живе пані Алла. Через буревій, каже, залишилась майже без городини.

"Соток 15 кукурудзи виложило.

Вирвало дерева з корінням, вклало на город, повимивало картоплю наверх. Побило помідори, гарбузи, перець. Врожаю немає зовсім", – каже Алла Романюта.

Через зливу зріс рівень води у місцевій річці й вона пошкодила невелику переправу. У асфальті з'явились дірки.

"Вода піднялась на рівень дороги, не було куди їй діватись. Там стався обвал і вона пішла під асфальтом. Підмило здоровенну діру. Повністю трималась на пласті асфальту дорога. Вода була на рівні містка", – розповідає місцева жителька Олена Демчук.

Цей міст знаходиться на дорозі територіального значення. 2 серпня там завершили аварійний ремонт, повідомили у Службі доріг.

"Русло розчищене, дренажна канава розчищена, пробоїни засипані, проїзд є", – зазначив речник Служби автомобільних доріг в області Дмитро Леонтіюк.

Потоки води розмили і місцеві дороги, вкриті білим щебенем.

"Зараз не можна проїхати. На випадок біди чи, не дай Бог, "швидку" бабці, пожежа – хто туди доїде? Там по пояс ями", – розповідає місцевий житель Іван Лучин.

"Є тут люди, які дуже важко хворі. Є багато дітей, є старші люди, то практично вони відрізані",

– додає Олена Демчук.

До негоди цією дорогою машина розвозила і продавала людям хліб.

"Дорога погана. Машина не може хліб підвезти людям до будинків", – говорить Любов Мороз.

Керівництво Мізоцької громади, до якого належить село Дермань Перший, підраховує збитки від негоди і обіцяє зробити місцеві дороги найближчими днями.

"Вже техніка замовлена. Завтра має виїжджати автотранспорт і його латати. Будемо вивозити велике каміння, щоб надалі такого не було. Там було висипано дрібним щебенем і дорога під високим кутом, і воно буде кожен рік змивати. Ми будемо за власні кошти це робити, не люди", – прокоментував заступник голови Мізоцької територіальної громади Роман Кравець.

Що відомо На Рівненщині внаслідок негоди, яка пройшла у ніч на понеділок, 2 серпня, знеструмило майже два десятки населених пунктів. Про це Суспільному повідомили у пресслужбі Рівнеобленерго. У пресслужбі ДСНС зазначили, що через вітер дерева пошкодили кілька автомобілів. Читайте нас у Telegram: екстрені новини та щоденні підсумки

Підписуйтесь на рівненське Суспільне у Viber

Долучайтесь до нас в Instagram

Поблизу Рівненського зоопарку побільшає паркомісць (ВІДЕО)

  • 2021-08-03 21:15:26
  • перегляди: 0

На годиннику ще немає 11 години, а парковка Рівненського зоопарку заповнена вже на половину. І це будній день. У вихідні та святкові відвідучів у рази більше і от тоді помітна проблема відсутності необхідної кількості парко місць. Через це загальне враження відвідин зоологічного парку псується ще до початку огляду тварин, - каже директор зоопарку Олег Павлюк.

У святкові та вихідні дні черги з автобусів вишиковуються у ряд за десятки метрів від зоопарку. На екскурсії приїздять люди з різних міст та навіть країн. Вже пообіді до зоопарку приїздить чимало відвідувачів на власному автотранспорті.

Вирішити проблему хочуть у міській раді. Планують облаштувати додаткові паркомісця на вільній від забудов землі Рівного. Однак, у соцмережах не усі вважають таку ідею вдалою.

У міській раді апелюють, мовляв думають насамперед про відвідувачів зоопарку.

Продовжити парковку планують у напрямку траси Київ -Чоп. Скільки квадратних метрів вона займатиме та у скільки тисяч гривень обійдеться місту поки не кажуть, мовляв все стане відомо після розробки проектно-кошторисної документації. А вона обійдеться у щонайменше 80 тисяч гривень.

Віктор Шакирзян каже, вже на найближчу сесію Рівнеради планують винести це питання. Облаштувати паркомісця хочуть до кінця цього року. Принаймні оформити документи, розчистити територію від хащів та заасфальтувати покриття. От тільки чи потрібно це робити за кошти платників податків?Читайте також:На Рівненщині місцева влада буде обстежувати хрущовки

Як у Дубно відзначили 921-у річницю з моменту першої згадки? (ВІДЕО)

  • 2021-08-03 21:15:21
  • перегляди: 0

Гості із зарубіжжя, місцеві мешканці, танцювальні та вокальні колективи. 921 річницю від першої згадки про місто у Дубно відзначили яскраво. Дубенчани запам'ятають це святкування на довго. Під час заходу активні мешканці отримали нагороди та заохочуючі презенти.

На Рівненщині примусово лікуватимуть матір, яка вдарила ножем сплячого сина

  • 2021-08-03 21:09:14
  • перегляди: 0

Мешканку села Біла Криниця Рівненського району, яка намагалась вбити власного сина, лікуватимуть у психіатричній лікарні.

Про це повідомили у Рівненській обласній прокуратурі.

Слідчі встановили, що у квітні цього року 40-річна жінка у своєму помешканні вдарила 15-річного сина ножем, поки той спав. Від удару хлопець прокинувся і сам викликав швидку і правоохоронців.

Медики вратували постраждалого, адже поранення в груди буле непроникаючим.

За результатами психолого-психіатричної експертизи, жінку визнали неосудною. Відтак, обвинувачену примусово відправлять на лікування до психіатричного закладу із суворим наглядом.

Реконструкція басейну у Дубно вже на фінішній прямій (ВІДЕО)

  • 2021-08-03 21:06:20
  • перегляди: 0

Вже невдовзі довгоочікуваний басейн у Дубно, який реконструюють на базі школи під номером 7 відкриють. Його зможуть відвідувати учні не лише з цієї школи. Коли планують завершити ремонтні роботи, дивіться далі.

На Рівненщині можуть зникнути декілька маршрутних рейсів (ВІДЕО)

  • 2021-08-03 20:54:10
  • перегляди: 0

Перевізники Рівненщини просять скасувати маршрути до сіл, де проживає невелика кількість людей. Наразі в Рівненську облдержадміністрацію надійшло близько 30 заяв від перевізників про відмову від невигідних рейсів. Дані звернення - майже по всіх напрямках. В основному там, де є неякісне дорожнє покриття.

Існує проблема і з пасажиропотоком. Віталій - працює водієм на Рокитнівському напрямку. Проїздить понад 10 кілометрів жахливими дорогами, аби доставити пасажирів до усіх населених пунктів, передбачених його маршрутом.

Чимало водіїв нарікають на те, що багато людей почали користуватись онлайн сервісами з пошуку попутників. Декому вже навіть увірвався терпець. Не так давно потрапив у скандал водій березнівської маршрутки. Побачивши що його потенційних клієнтів хтось підібрав, він перегородив дорогу та вибіг з маршрутки з'ясовувати стосунки. В результаті забрав у них телефон, а віддав лише коли йому дали гроші. Ситуацією у соцмережах поділилась постраждала жінка.

І хоча виправдовувати водія сенсу немає. Але дана ситуація чудово демонструє стан справ у сфері міжміських перевезень у Рівненській області,

майже по всіх напрямках.

До слова, керівництво області погодило підвищення вартості проїзду у міжміському транспорті до 1 гривні 26 копійок за кілометр. Однак, зважаючи і на без того малу кількість пасажирів - далеко не усі підняли ціну станом на даний момент. На думку голови громадської організації Союз перевізників України до вирішення усіх цих проблем необхідно підходити комплексно.

Не вистачає, адже їдуть працювати закордон. А що стосується скасування окремих маршрутів. За словами профільних чиновників, в разі відомови перевізника від рейсів - їх перекривають за рахунок інших сполучень або просять міняти схему маршруту. В будь якому разі обіцяють - села без транспортного зв'язку не залишаться.Читайте також: На Рівненщині місцева влада буде обстежувати хрущовки

У Дубно реконструюють ШГРП

  • 2021-08-03 20:30:20
  • перегляди: 0

За повідомленням Дубенського відділення АТ Рівнегаз 4 серпня планують реконструкцію шафового газорегуляторного пункту у місті по вулиці Підборецькій.

Газонебезпечні роботи потребують тимчасової зупинки подачі блакитного палива до майже 1,2 тис. споживачів мікрорайонів Підборці та М'ясокомбінат. Тому з 9.00 4 серпня газу не буде по вулицях Лермонтова, Поліщука, Миру, Тургенєва, Чубинського, Тена, Підборці, Костомарова, Гонти, Кармелюка, Григоренка, Крип'якевича, Зої Гайдай, Мостовій, Савури, Довбуша, Хвильового, Петлюри, Тихого, Чайковського, Чернишевського, Котляревського, Глінки, Чехова, Залізнична, Гоголя, Леонтовича, Кривоноса Тесленка, Полуботка та провулкам Миру, Тургенєва, Шумовського, Вишневому, Кременецькому, Носіна. Повідомляє АТ Рівнегаз.

Відновлення газопостачання відбудеться цього ж дня з 17.00 - після завершення ремонтних робіт та за можливості доступу до кожного будинку із газовим обладнанням.

Прохання до споживачів природного газу в цей час не користуватися газом, перекрити крани на газовому обладнанні та опусках перед ними.

До початку користування газом на газових приладах просимо попередньо відчинити кватирку чи фрамугу в приміщенні, де встановлено газове обладнання та провітрити його впродовж не менше 10 хв.

Просимо вибачення за тимчасові незручності.

У Здолбунові моніторять стан сміттєвих контейнерів (+ФОТО)

  • 2021-08-03 20:21:14
  • перегляди: 0

11 грудня 2019 році 3долбунівська міська рада уклала договір із ТзОВ «Комунальних підприємств» в особі генерального директора Бабак Людмили Василівни, як із виконавцем із надання послуг з вивезення твердих побутових відходів на території міста Здолбунів.

Відповідно до договору, виконавець зобов’язується згідно з графіком надавати послуги з вивезення побутових відходів на території міста Здолбунів, Рівненської області, а замовник зобов’язується виконати обов’язки, передбачені договором. Одним з пунктів зобов’язань, Здолбунівська міська рада повинна здійснювати відповідно до законодавства контроль за належною організацією обслуговування споживачів ТзОВ «Комунальних підприємств». Тож сьогодні, 3 серпня, відбувся виїзд робочої групи для проведення моніторингу стану контейнерних майданчиків, контейнерів та дотримання графіку вивезення твердих побутових відходів у м. Здолбунів. Матеріали про результати проведеного моніторингу стану контейнерних майданчиків, контейнерів та дотримання графіку вивезення твердих побутових відходів в м.Здолбунів буде оформлено до 06 серпня 2021 року. У робочу групу увійшли не лише спеціалісти та депутати Здолблунівської міської ради, але й активні представники громадськості та Здолбунівського управління головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області.

Як рівненського призера Олімпіади зустрічатиме його сім`я? (ВІДЕО)

  • 2021-08-03 20:18:10
  • перегляди: 0

Український плавець Михайло Романчук, 1 серпня, здобув срібну медаль на дистанції 1500 м вільним стилем на Олімпіаді-2020. Плавець народився у Рівному. Нині тут на його повернення чекають батьки та молодша сестра. Спортсмен прилітає в Україну в ніч на 6 серпня. Мати плавця каже зустрічатимуть з кульками, прапорами, плакатими і квітами. А вже наступного дня, 7 серпня, Михайло Романчук святкуватиме своє 25-річчя. Сестра готує Михайлу подарунок зроблений власноруч.

Мати плавця пригадує, в дитинстві Михайло не був вибагливим до подарунків. Зазвичай, це було щось пов'язане із його улюбленим заняттям.

Батьки кажуть, виховували Михайла як звичайного хлопця, намагалися його мотивувати. У сина завжди були чіткі пріоритети - навчання та плавання. А це нелегка праця.

До слова, срібло - це вже не перше медаль для Михайла на Олімпійських іграх у Токіо. Напередодні він завоював бронзу в запливі на 800 метрів. Тоді Михайло Романчук приніс Україні першу за 17 років олімпійську медаль у плаванні.Читайте також: Рівнянин Михайло Романчук здобув для України першу срібну медаль на Олімпійських іграх

Поліція Рівненщини стане відкритішою до громадян

  • 2021-08-03 20:15:14
  • перегляди: 0

Зокрема, під час свого виступу на розширеному засідання колегії керівник рівненських поліцейських наголосив:

Поряд із протидією правопорушенням та злочинності поліцейські області докладають зусилля і на підвищення надання якісних сервісних послуг жителям Рівненщини.

За півроку фронт-офіси запрацювали у семи підрозділах поліції.

Наразі тривають ремонтні роботи ще у 4 відділеннях та в ГУНП.

Відкрито сім поліцейських станцій для дільничних.

Ефективно впроваджується проєкт «Поліцейський офіцер громади»: цьогоріч підписано дев’ять Меморандумів про співпрацю та партнерство з головами ТГ.

Реалізовуються комплексна програма захисту регіону «Безпечна Рівненщина».

Вживаються заходи з упровадження пілотного проєкту функціонування інформаційної підсистеми «Custody Records».

За матеріалами публікацій Відділу комунікацій поліції Рівненської області

Біля Степаня горіла суха трава: вогонь ледь не перекинувся на приватні угіддя

  • 2021-08-03 20:15:14
  • перегляди: 0

Сьогодні, 3 серпня, полизу селища Степань Сарненського району горіла суха трава. На місце викликали рятувальників. Про це інформує ГУ ДСНС у Рівненській області.

Існувала загроза поширення вогню на приватні сільськогосподарські угіддя. Рятувальники ліквідували пожежу.

Причину та збитки від пожежі оцінюють.

Рівненська АЕС та волинський ВУЗ уклали договір про співпрацю

  • 2021-08-03 20:06:18
  • перегляди: 0

Рівненську АЕС із візитом відвідала делегація Луцького національного технічного університету (ЛНТУ) на чолі з його ректоркою Іриною Вахович. Кульмінацією зустрічі стало підписання Договору про співпрацю між Рівненською АЕС та ЛНТУ. Підписаний договір посилить процес інтеграції між наукою, освітою та виробництвом, а також взаємовигідно поєднає науковий потенціал із практичним досвідом роботи.

Під час візиту гості відвідали машину залу енергоблоку № 3 РАЕС та побували поруч із гідротехнічними спорудами. Після знайомства з електростанцією, її технічною базою та потенціалом, відбулося обговорення можливостей взаємодії з генеральним директором РАЕС Павлом Павлишиним та його заступником з персоналу Ігорем Вітковським, в підсумку якого ректорка ЛНТУ Ірина Вахович та Павло Павлишин підписали документ, який значно розширить можливості співпраці між закладом вищої освіти та енергетичним підприємством. Відповідно до договору співпраця буде охоплювати, насамперед, підготовку фахівців технічних спеціальностей, однак передбачається й подальше поширення співпраці на інші сфери.

Також спільно організовуватимуться заходи наукових і практичних конференцій, семінарів і практикумів, симпозіумів тощо. Атомники й освітяни сприятимуть співробітництву в наукових проєктах та програмах, у розвитку та використанні сучасних інформаційних технологій.

Луцький технічний університет надаватиме необхідну інформацію про освітні програми, навчальні плани, програми практик, стажувань та залучатиме до роботи в іспитових комісіях провідних фахівців електростанції для підсумкового оцінювання якості підготовки випускників. Однією із затребуваних для електростанції спеціальностей, які готує ЛНТУ, є «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка», разом з тим, і випускники закладу інших напрямів підготовки знайдуть своє місце серед багатотисячного колективу підприємства. Зі свого боку, Рівненська АЕС забезпечуватиме організацію проведення і керівництво практикою за узгодженими спеціальностями і термінами їхнього проходження безпосередньо на промисловому майданчику підприємства, згідно з навчальними планами підготовки бакалаврів, магістрів. Також надаватиме інформаційну допомогу та нормативну документацію для підготовки студентами курсових робіт та кваліфікаційних проєктів.

Як відзначила Ірина Вахович, лише побувавши безпосередньо на майданчику атомної електростанції, можна зрозуміти усю масштабність її механізмів та процесу експлуатації.

«Вражена ідеальним порядком на підприємстві, відповідальним ставленням працівників до своєї роботи, налагодженістю процесів та рівнем захисту стратегічно важливого об’єкта. Усе це, в комплексі, гарантує безпеку. На Рівненській АЕС працюють висококваліфіковані працівники, і наше завдання, як закладу вищої освіти, генерувати й розвивати знання молодого покоління та готувати кадри відповідної кваліфікації. Технічна освіта це основа розуму, який фактично формує науково-технічний прогрес і загалом прогрес розвитку суспільства», – підсумувала ректорка.

«На Рівненській АЕС розуміють важливість налагодження співпраці із технічними закладами вищої освіти регіону, адже це єдиний шлях підвищення якості освіти та зменшення розриву між практичною та теоретичною підготовкою фахівців. У планах – впровадження дуальної освіти, а також викладання технічних дисциплін і практичних курсів рівненськими атомниками для студентів ЛНТУ. Підписання договору про співпрацю між РАЕС та ЛНТУ стане фундаментом для подальшої взаємовигідної співпраці», – підсумував заступник генерального директора РАЕС з персоналу Ігор Вітковський.

Відома схема об`їзду на час будівництва турбокільця у Рівному (ФОТО)

  • 2021-08-03 20:03:18
  • перегляди: 0

З 9 серпня у Рівному тимчасово перекриють рух транспорту на перехресті вулиць Макарова та Дубенська. Саме тоді мають розпочати будівництво турбокільця.

Вже відома схема об'їзду проблемної ділянки для легкових, вантажних автомобілів та громадського транспорту.

Маршутні таксі №47 та 58 тимчасово курсуватимуть вулицями Дворецька та Гашека, а маршрутка № 49 - вулицями Теліги таПавлюченка. Тролейбус №11 тимчасово поїде через вулиці Князя Острозького та Соборна.

Детальніше зі схемою об'їзду можна ознайомитися на сторінці міського голови Рівного Олександра Третяка.

Гравець рівненського “Вересу” Михайло Сергійчук провів сотий матч в УПЛ

  • 2021-08-03 19:48:18
  • перегляди: 0

Матч проти Динамо на НСК Олімпійському у Києві, в якому рівненський Верес минулої неділі поступився – 0:4, став для нападника народного клубу Михайла Сергійчука ювілейним, сотим в Українській Прем’єр-лізі.

Михайло Сергійчук дебютував в елітному українському футбольному дивізіоні 3 серпня 2014 року у футболці львівських Карпат. Того дня у поєдинку проти донецького Металурга нападник вийшов на поле на 60-й хвилині, змінивши Тараса Пучковського. Загалом за Карпати в УПЛ Михайло Сергійчук зіграв у 21 матчі.

У сезоні 2015-2016 форвард відіграв в УПЛ ще 17 поєдинків за ужгородську Говерлу, де виступав в оренді.

Потім нападник на пів року повернувся до рідного Вереса у Першу лігу. А у другій половині сезону 2016-2017 зіграв 9 матчів в УПЛ за донецький Олімпік.

У сезоні 2017-2018 Михайло Сергійчук провів 20 матчів за Верес вже в Українській Прем’єр-лізі. Того ж чемпіонату нападник зіграв ще 10 матчів за полтавську Ворсклу.

У сезоні 2018-2019 Михайло Сергійчук провів ще 10 поєдинків у складі Ворскли, а потім – 11 матчів у складі чернігівської Десни.

Нарешті, на старті нинішнього чемпіонату Михайло Сергійчук знову двічі виходив на поле у футболці рівненського Вереса у матчах VBet ліги.

Зазначимо також, що у згаданих ста матчах в еліті українського футболу Михайло Сергійчук забив 16 голів.