Хмельницький - сторінка 5

Хмельницькій міськраді рекомендовано відшкодувати сім’ям гроші, витрачені на лікування дітей з НВО №1, – МОН

  • 2021-09-17 10:48:16
  • перегляди: 0

[1]

Усі діти з Хмельницького навчально-виховного об’єднання №1 «Школа-дитячий садок», які були госпіталізовані до інфекційної лікарні, вже виписані. Відшкодувати кошти на їх лікування має міська влада.

Про це повідомили в Міністерстві освіти і науки України.

«На сьогодні вже всі госпіталізовані діти одужали та виписані з лікарні. Розслідування причин та обставин спалаху триває. Ситуацію буде вивчено максимально детально», – наголосив міністр Сергій Шкарлет.

За результатами роботи тимчасової міжвідомчої комісії, напрацьовано рекомендації та дорожню карту стабілізації ситуації у Хмельницькому НВО №1.

«Зокрема, на період слідства відсторонено інфікованих працівників харчоблоку. Хмельницькій міській раді рекомендовано за рахунок відповідної міської програми відшкодувати кошти потерпілим сім’ям, витрачені на лікування дітей», - йдеться в інформації МОН.

Крім того, Головному управлінню Держпродспоживслужби в області рекомендовано провести позапланові перевірки харчоблоків дитсадків та шкіл міста Хмельницький, а до 22 вересня - заключну дезінфекцію харчоблоку НВО №1.

Нагадаємо,

у період з 8 до 10 вересня в школі було виявлено 92 випадки захворювання учнів 1-4 класів з підозрою на харчову токсикоінфекцію та гастроентероколіт. Також захворіла одна мама, яка заразилася контактно-побутовим шляхом. 15 осіб пройшли лікування у Хмельницькій інфекційній лікарні.

Епідеміологічним розслідуванням встановлено, що захворювання спричинене внаслідок вживання страв, що були приготовлені в харчоблоці закладу освіти, а в чотирьох працівників харчоблоку в результаті аналізів виявлено золотистий стафілокок.

За цим фактом відкрито кримінальне провадження. Освітній процес у Хмельницькому НВО №1 призупинено до 22 вересня та переведено у режим дистанційного навчання. Директору закладу підготовлено припис про усунення порушень.

З метою детального вивчення ситуації, міністр освіти і науки Сергій Шкарлет та члени комісії зустрілися з батьківським активом навчального закладу. Як відбувалася ця зустріч, дивіться ТУТ.

[1] https://www.xm-inside.com/wp-content/uploads/2021/09/1447750d-9f79-47b7-8347-9dc5bc74cb95.jpeg

Громада на Шепетівщині занепокоєна через прийдешній опалювальний сезон

  • 2021-09-17 10:36:21
  • перегляди: 0

Вчора, 16 вересня, відбулося засідання виконавчого комітету Славутської міської ради, на якому розглянули ряд важливих для громади питань, серед яких — початок опалювального сезону 2021–2022 рр., основні виклики та проблеми його проходження.

На початку заслухали інформацію керівників комунальних підприємств міста щодо вжитих заходів по підготовці об’єктів житлово-комунального господарства до роботи в новий опалювальний період.

Так, начальник КП «Славутське ЖКО» Василь Яцюк запевнив, що усі чотирнадцять котелень міста готові надавати тепло славутчанам:

«Ми практично повністю виконали всі заплановані роботи для того, щоб належно почати опалювальний сезон. Офіційно його початок припадає на 15 жовтня, однак, згідно із законодавством, опалювальний сезон може стартувати тоді, коли середньодобова температура повітря впродовж 3 днів становить нижче, ніж 8 градусів тепла. Щодо цінової політики, то наразі немає інформації про вартість природного газу на жовтень. Попередньо озвучено його ціну на вересень — 9575,89 грн/м³ (з врахуванням послуг по розподілу природного газу),

відповідно до якої тариф на послугу з постачання тепла на початок опалювального періоду прогнозовано складе близько 2700 грн за гКал для населення та близько 4420 грн за гКал — для бюджету при вартості газу 19 256,12 грн/м³ із врахуванням послуг по розподілу природного газу (діючий тариф відповідно становить 2215,33 грн за гКал для населення та 2251,97 — для бюджету)».

За повідомленням пресслужби Славутського МВК, про стан своїх підприємств прозвітували й інші керівники, присутні на засіданні. Так, обстежено мережі, проведено ремонт насосних частин, перевірено засоби обліку на підприємстві «Славутське УВКГ». Вживаються заходи із підготовки до зимового періоду й на КП «Славута-Сервіс»: заготовлено достатню кількість піску та суміші, приведено у належний стан техніку для прибирання вулиць, закуплено необхідний інвентар тощо.

Доповіла про проведені роботи, необхідні для початку опалювального сезону, начальник управління освіти Ельміра Перепелиця. Зокрема, незважаючи на технічну готовність, є великі проблеми із придбанням природного газу:

«Відбулися останні торги на придбання природного газу,

проте, їх переможці один за одним відмовилися укладати з нами угоди при вартості природного газу 18,4-18,5 грн/ м³. Важливо розуміти, що якщо ціна газу складатиме 25 грн/м³, нам будуть потрібні додаткові кошти на його придбання до кінця опалювального періоду — мова йде про більш, ніж 5 млн грн».

Заслухавши доповідачів, прокоментував ситуацію міський голова Василь Сидор:

«Завдання, які ми ставили перед собою з підготовки до опалювального періоду, ми виконали. Проте система зловживань та спекуляцій на рівні держави ставить під загрозу його початок та проходження. Уряд заявляє, що вартість тепла не буде підвищена, при тому, що зростають основні складові тарифу на послугу з теплопостачання — природний газ, електроенергія, мінімальна заробітна плата тощо. Також необхідною вимогою є включення до тарифу інвестиційної складової, що дозволяє виконати вимоги ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» (встановлення лічильників у багатоповерхівках, реконструкція котелень, заміна мереж тощо)».

Крім того, не вирішеним залишається питання щодо компенсації різниці в тарифах, в тому числі,

і за результатами опалювального сезону 2020/2021 рр. Хоча, зі свого боку, ми виконали всі зобов’язання, передбачені Меморандумом та не підвищували тарифи на тепло.

Ще один виклик — відсутність ціни на газ для бюджетної сфери та для суб’єктів підприємницької діяльності, а наразі ще й невизначеність ціни на електроенергію — за цим стоять додаткові витрати на послуги Славутського УВКГ, «Славута-Сервіс», здорожчання вартості продукції промислових підприємств.

Не знято на сьогодні питання щодо кабальних умов на постачання природного газу — передоплату, вимогу про банківські гарантії або договірне списання коштів. Така ситуація робить заручниками комунальні підприємства та органи місцевого самоврядування.

Важливо наголосити, щоб «перекрити» різницю між діючим тарифом на тепло та тим, який планується встановити, додатково потрібно 10,7 млн грн для населення і біля 11,2 млн — для бюджету. Отже, 22 млн грн — це тягар, який лягає на плечі жителів громади, адже ці кошти вони зобов’язані сплатити додатково. Питання — кому і за що?

«Міські голови через Асоціацію міст України надали пропозиції і висловили своє бачення щодо «нововведень» у сфері теплопостачання та забезпечення сталого проходження опалювального сезону 2021/2022 років. Крім того, мали місце зустрічі на рівні різних державних інституцій — кожен має своє бачення, проте, відсутня єдина політика. Людям важливо, щоб опалювальний сезон розпочався вчасно. І якщо ми відповідаємо за технічну сторону, то держава повинна відповідати за цінову політику, за якої люди будуть спроможні сплачувати за комунальні послуги. І ці платежі повинні бути як у цивілізованому світі — не більше 10 % від сукупного доходу громадян», — підсумував голова міста.

Триває енергомодернізація будинку на вулиці І.Франка, 55

  • 2021-09-17 10:09:25
  • перегляди: 0

«На вул. І.Франка, 55 спільними з мешканцями зусиллями енергомодернізуємо будинок.

Будинок дев’ятиповерховий, 7 під’їздів, 216 квартир. Мешканці створили ОСББ і взяли кредит за програмою «Енергодім». З міського бюджету ми таким ОСББ відшкодовуємо повністю всі відсотки по кредиту і 10% самого тіла кредиту. Самим мешканцям залишається сплатити всього 20% вартості енергомодернізації.

Роботи виконуються в 5 етапів: у 2020 році встановлено індивідуальні теплові пункти. Це дозволило мешканцям уже в цю зим ...

У Хмельницькому поскаржилися до суду на ювелірний салон, мережу якого СБУ назвала фінансовою пірамідою

  • 2021-09-17 10:06:14
  • перегляди: 0

Хмельницький міськрайонний суд зобов'язав уповноважених осіб окружної прокуратури Хмельницького внести до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомості про кримінальне правопорушення за фактами шахрайства.

Про це свідчить ухвала від 7 вересня.

До суду надійшла скарга від адвоката в інтересах його клієнта на бездіяльність прокуратури. Суть її полягала у тому, що 29 липня заявник звернувся до керівника окружної прокурори Хмельницького із заявою, у якій просив порушити кримінальне провадження щодо посадових осіб ювелірного магазину «В2В Jewelry» , які ошукали шляхом обману, завдавши шкоди на суму 9,9 тис. дол.

Листом за підписом заступника виконувача обов`язків керівника окружної прокуратури Хмельницького Іванова звернення було скеровано за належністю та розгляду по суті до начальника хмельницького районного управління поліції, але у підсумку справу так і не відкрили.

Суддя наголосила, що слідчий, прокурор, інша службова особа, уповноважена на прийняття та реєстрацію заяв і повідомлень про кримінальні правопорушення, зобов`язані прийняти та зареєструвати таку заяву чи повідомлення. Відмова у прийнятті та реєстрації заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення не допускається.

Як відомо, влітку 2021 року Служба безпеки України заявила про викриваття масштабного шахрайства, яким займаються організатори фінансової піраміди «B2B Jewelry». Так, було задокументувано нові факти протиправної діяльності, проведено нову серію обшуків, а також припинено роботу частини із магазинів мережі.

Крім того, чотирьом кураторам фінансової піраміди повідомили про підозру.

Хмельничан запрошують долучитися до Всесвітнього дня прибирання

  • 2021-09-17 10:00:10
  • перегляди: 0

Завтра, 18 вересня, Україна разом з мільйонами активістів 180 країн світу вийде на Всесвітній день прибирання «World Cleanup Day». Українці із різних міст та містечок, сіл та селищ об'єднаються заради поліпшення екологічної ситуації в країні. Долучитися до волонтерського руху можуть і хмельничани.

Загальна ідея акції, як зазначають в Хмельницькій міській раді, полягає в тому, щоби допомогти людям помітити проблеми з відходами в їх найближчому оточенні та почати вживати заходи до їх усунення.

У Хмельницькому взяти участь у всесвітньому прибиранні можна уже віднині, 17 вересня, о 13.00 на таких локаціях:

1) прибережна смуга річки Кудрянка в мікрорайоні Ружична (збір по вулиці Кам’янецька біля ресторану «Південна брама»);

2) прибережна смуга річки Кудрянка в мікрорайоні Дубове (збір на дамбі по вулиці Шептицького);

3) Іванковецько-Олешинський ліс (збір біля автобусної зупинки села Іванківці);

4) Парк «Подільський» по вулиці Львівське шосе.

Локацією для прибирання 18 вересня буде прибережна смуга річки Південний Буг (збір для всіх бажаючих доєднатися до акції о 10.00 - міст по вулиці Кам’янецька зі сторони вулиці Прибузька або майданчик біля Палацу творчості дітей та юнацтва на вулиці Свободи).

На Хмельниччині пройде фестиваль «Медовий гарбуз»

  • 2021-09-17 09:27:16
  • перегляди: 0

У місті Старокостянтинів Хмельницької області 18 вересня пройде фестиваль «Медовий гарбуз», під час якого гостей пригощатимуть гарбузовою кашею.

Про це повідомила начальник відділу туризму та промоції виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради Анжеліка Дмитрашко, передає Укрінформ.

«18 вересня у нас вперше відбудеться фестиваль "Медовий гарбуз" у рамках відзначення Дня міста. Гарбуз – це рослина, яка дуже популярна на Старокостянтинівщині. Він корисний, смачний і теплий на колір. Крім того, у нас є багато медярів із різними видами меду. Тому під час фестивалю ми поєднаємо мед і гарбуз», – зазначила Дмитрашко.

За її словами, під час заходу представлять різні страви та вироби з гарбуза, а також проведуть майстер-клас із декорування гарбуза.

«Ми приготуємо великий казан гарбузової каші з медом, якою пригощатимемо гостей фестивалю. Відомо, коли людина споживає солодке, у неї підіймається настрій, тому ми теж прагнемо, аби всі на заході були радісними», – додала Дмитрашко.

Також на фестивалі будуть різноманітні медові напої та натуральна медова косметика.

Нагадаємо, що у місті Овруч Житомирської області у неділю, 19 вересня, відбудеться фестиваль «Поліська пані Картопелька», який популяризує традиції, рецепти та регіональні особливості страв із картоплі.

У Хмельницькому на приватизацію віддадуть об’єкт культурної спадщини

  • 2021-09-17 09:06:14
  • перегляди: 0

Приміщення колишнього Хмельницького музичного коледжу імені Владислава Заремби, яке чотири роки пустувало, віддадуть на приватизацію.

Таке рішення ухвалили депутати обласної ради на засіданні 15 вересня.

Наразі будівля належить Хмельницькому обласному краєзнавчому музею, засновником і власником якого є облрада.

Як зазначила депутатка Хмельницької обласної ради Оксана Каденко журналістам “Суспільного“, винесення подібних рішень на питання порядку денного є непопулярними, оскільки громадськість може вважати це знищенням об’єктів культурної спадщини. Проте, без них області не обійтися, оскільки приміщення є обтяжливою власністю, каже Оксана Каденко:

– Ми на сьогодні утримуємо і витрачаємо значні кошти з обласного бюджету на об’єкти, які не приносять користі. Це ті гроші, які ми могли витратити на соціальні програми, на об’єкти інфраструктури, на покращення життя мешканців Хмельницької області.

В обласній раді кажуть,що краєзнавчий музей не використовував це приміщення, а для його перелбладнання потрібно 300 мільйонів гривень. Депутати планують продати приміщення з аукціону і сподіваються знайти ефективного власника.

Нагадаємо, вказане приміщення є пам’яткою культури і потребує дозволу на проєкт, узгодження з міською владою та, згідно законодавства, буде укладено охоронний договір, аби унеможливити його знищення.

В Хмельницком из больницы выписали всех детей, отравившихся в школе

  • 2021-09-17 08:54:31
  • перегляди: 0

По словам медицинского директора инфекционной больницы Нинель Марцонь, у двух учащихся диагностировали коронавирус, у всех остальных - пищевую токсикоинфекцию, сообщает «Суспільне. Поділля». В общей сложности в медучреждении лечились 14 учащихся УВО №1 и мать одного из воспитанников.Напомним, что Хмельницкий центр контроля и профилактики болезней Минздрава сообщил, что причиной массового отравления детей в школе стал золотистый стафилококк.По факту отравления детей Национальная полиция Хмельницкой области открыла уголовное производство по ч. 1 статьи 325 Уголовного кодекса Украины «Нарушение санитарных правил и норм по предотвращению инфекционных заболеваний». Назначен ряд экспертиз. Следствие продолжается.У работников заведения, работа которых связана с приготовлением и раздачей пищи, взяли необходимые анализы. Также эксперты взяли пробы пищи и продуктов. Первые выводы экспертов будут через несколько дней.Фото: «Суспільне. Поділля».

У Хмельницькому виписали з лікарні всіх постраждалих від отруєння дітей

  • 2021-09-17 08:54:31
  • перегляди: 0

Станом на 07.00 17 вересня із Хмельницької інфекційної лікарні виписали всіх дітей, яких госпіталізували 9-10 вересня із підозрою на ротавірусну інфекцію.

Оперативні дані озвучили в Держслужбі з надзвичайних ситуацій.

Масове захворювання дітей у Хмельницькому сталося наприкінці минулого тижня. На погане самопочуття поскаржились понад 90 учнів молодшої школи.

У кожної другої дитини була висока температура, блювота та діарея.

Попередньою версією називали отруєння, однак згодом її відкинули, бо діти їли в шкільній їдальні різні страви в різний час. Тим паче захворіла й мати одного із школярів, яка не обідала в навчальному закладі.

Згодом у трьох із 16 пацієнтів обласної інфекційної лікарні виявили й коронавірус.

Обласна лабораторія відібрала понад 100 різноманітних проб.

Експрес-тести не підтвердили ні сальмонели, ні кишкової палички, ні ротавірусної інфекції.

За результатами лабораторних досліджень стало відомо, що масове отруєння дітей у Хмельницькому спровокував золотистий стафілокок. Його знайшли в стравах та на одязі працівників.

16 вересня міністр охорони здоров'я Віктор Ляшко заявив, що після надзвичайної ситуації відновлять раптові перевірки персоналу навчальних закладів.

Закон є, а порядку нема. У Хмельницькому викрито підпільний гральний заклад. ФОТО

  • 2021-09-17 05:15:15
  • перегляди: 0

На вулиці Львівське шосе патрульні помітили підозрілу активність поблизу місцевого МАФу. Для сторонніх заклад виглядав зачиненим — заклеєні вивіски та зачинені двері. Проте в цей час із приміщення вийшла жінка і запустила відвідувача. Разом з ним до закладу потрапили і патрульні.

У приміщенні поліцейські виявили підпільний гральний зал, а також двох чоловіків, які грали в азартні ігри. Патрульні одразу ж викликали на місце слідчо-оперативну групу.

Члени СОГ вилучили із закладу 7 комп’ютерів, на яких відвідувачі грали в азартні ігри. Техніку направили на експертизу. За даним фактом відкрили кримінальне провадження.

За матеріалами ВК ГУНП у Хмельницькій області

На Хмельнччині поліція викрила черговий інтернет-магазин з продажу наркотиків. ВІДЕО

  • 2021-09-17 04:09:30
  • перегляди: 0

Протиправну діяльність трьох зловмисників викрили працівники відділу протидії кіберзлочинами спільно зі слідчими обласної поліції та працівниками Департаменту боротьби з наркозлочинністю.

28-річний організатор угруповання, використовуючи підроблені документи, налагодив поставку наркотичних та психотропних речовин з інших регіонів України. Фігурант спільно з виконавцями реалізовував заборонені речовини за допомогою боту у месенджері. Замовлення постачалися клієнтам шляхом так званих «закладок». Зловмисники збували амфетамін, LSD, А-PVP, кокаїн та канабіс. Продажі здійснювалися у центральних та західних областях України.

За попередніми підрахунками, заробіток фігурантів склав понад 3,5 мільйона гривень. Наразі працівники поліції встановлюють канали постачання наркотичних речовин.

Правоохоронці провели шість обшуків за місцями проживання фігурантів, в їхніх автівках та господарських приміщеннях. Вилучено банківські картки, мобільні телефони, zip-пакетики, електронні ваги та понад 400 згортків з порошкоподібною речовиною. Усе вилучене направлено на проведення відповідних експертних досліджень. За цінами «чорного ринку» вартість вилученої продукції може становити понад 1,5 мільйона гривень.

Зловмисників затримано.

Фігурантам оголосили про підозру, їм загрожує до десяти років позбавлення волі з конфіскацією майна.

За матеріалами ВК ГУНП у Хмельницькій області

Порушення прав підопічних виявлено у психоневрологічному інтернаті на Хмельниччині (ФОТО)

  • 2021-09-16 21:00:26
  • перегляди: 0

Днями у Дунаєвецькому психоневрологічному інтернаті з моніторинговим візитом побували працівниця регіонального представництва Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини в Хмельницькій області Оксана Шейгец та регіональна координаторка взаємодії з громадськістю Уповноваженого Ольга Осередчук. У результаті, виявлено численні порушення прав підопічних закладу.

За інформацією пресслужби омбудсмана, Дунаєвецький психоневрологічний інтернат утворений для тимчасового або постійного проживання/перебування осіб з психічними порушеннями, а також тих, які за станом здоров’я потребують стороннього догляду.

[1]

«На день візиту заклад, розрахований на 160 ліжкомісць був заповнений повністю. Серед підопічних 44 особи є недієздатними. Діяльність закладу забезпечують 83 штатних одиниці персоналу», - зазначають представники Уповноваженого.

Моніторами виявлені порушення прав людей на повагу до їх гідності. Так, у літньому павільйоні перебували підопічні, які свої фізичні потреби справляли під себе. Поряд з ними був неприбраний туалетний стілець із фекаліями.

«Підопічні проживають у кімнатах по 10-11 осіб,

чим порушується нормативна житлова площа на одну особу. Не всі мають приліжкові тумбочки. У них відсутні засоби гігієни підопічних та їх особисті речі. В деяких кімнатах відсутні шафи», - йдеться в інформації.

Попри те, що на складі інтернату є достатня кількість нової білизни, ліжка підопічних застелені запраною. А замість памперсів, яких також вистачає, матрац на одному з ліжок підопічного застелений цупкою клейонкою з простинною білизною. Посуд, призначений для питної води, забруднений.

[2]

«Підопічні мають неохайний зовнішній вигляд, забруднений та зношений одяг. Один із чоловіків був у дворі голініж. Хоча на складі достатньо промаркованого одягу для них. Ще у двох виявлено зовнішні тілесні травми. При цьому відповідних даних в журналі травматизму не зафіксовано», - повідомляють в пресслужбі омбудсмана.

Зафіксовано поржавілі станки для гоління, відсутні засоби гігієни (мило, туалетний папір) у санітарних кімнатах, накладки на унітазах. Туалетні кабінки без дверей, а вікна на першому поверсі не тоновані, що порушує право підопічних на приватність. Подача гарячої води здійснюється тільки у банний день.

[3] [4]

«Виявлено недопустимі факти витрачання особистих коштів підопічних на потреби закладу», - констатують в Уповноваженого.

Додають, що за результатами візиту підготують рекомендації для усунення виявлених недоліків та порушень до Хмельницької обласної ради та керівництва установи.

Нагадаємо [5], у будинку-інтернаті на Хмельниччині виявлено нестачу продуктів: директору оголосили догану.

[1] https://www.xm-inside.com/wp-content/uploads/2021/09/c93528ed-82b4-49e8-9de0-bf9006e57867.jpeg

[2] https://www.xm-inside.com/wp-content/uploads/2021/09/f9ce9209-7ce3-44d1-8bea-d90236eb135b.jpeg

[3] https://www.xm-inside.com/wp-content/uploads/2021/09/a6881cd1-dc0c-40bf-b7b7-70992e1dcbc4.jpeg

[4] https://www.xm-inside.com/wp-content/uploads/2021/09/6581896f-772e-48fc-b9d2-24b6df6dd1fe.jpeg

[5] https://www.xm-inside.com/news/u-budynku-internati-na-hmelnychchyni-vyyavleno-nestachu-produktiv-dyrektoru-ogolosyly-doganu/

У Хмельницькому презентували дослідження роботи міськради в умовах пандемії COVID-19

  • 2021-09-16 20:27:32
  • перегляди: 0

Сьогодні, 16 вересня в обласному центрі відбулась презентація дослідження роботи Хмельницької міської ради в умовах пандемії COVID-19.

Громадська організація «Хмельницька ініціатива» проаналізувала процес прийняття рішень з впровадження карантинних обмежень Хмельницькою міською радою. В рамках роботи було проведено опитування хмельничан, стосовно впливу карантинних обмежень на них. Також було проаналізовано прийнятті Хмельницькою міською радою рішення, які стосуються протидії Covid-19 та проведено інтерв’ю з низкою посадових осіб Хмельницької міської ради.

Результати дослідження та рекомендації презентували під час прес-конференції голова ГО «Хмельницька інціатива» Олег Черненко та експерт проекту «Актуалізація кризових протоколів дій Хмельницької громади в умовах пандемії COVID-19» Вадим Яцишин

Мета дослідження – вивчення впливу кризових протоколів дій на громаду, аналіз та розробка рекомендацій щодо актуалізації змісту майбутніх кризових протоколів та, як вірогідний наслідок, покращення якості їх впливу на громаду в цілому та на окремі групи мешканців безпосередньо.

Дослідження складається з чотирьох частин.

АНАЛІЗ КРИЗОВИХ ДОКУМЕНТІВ ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ГРОМАДИ

Протидія Covid-19 на рівні Хмельницької міської територіальної громади здійснюється на основі заходів, що зазначені в протоколах засідань комісії виконавчого комітету Хмельницької міської ради з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій.

Для аналізу до уваги взято документи за період 03 березня 2020 року – 05 травня 2021 року. Основою є протоколи комісії (18 протоколів з додатками), де були зазначені дії щодо Covid-19. Загалом вони розділені на підпункти загальною кількістю 125 одиниць, що складає 100% для даного аналізу.

Відповідно до змісту протоколи (підпункти) поділено по групах: режимний, дозвільний, заборонний та утворюючий. Більшість протоколів (підпунктів) носять режимний характер – 83% від загальної кількості підпунктів, що увійшли до аналізу.

Режимний (83%) – присутні обмеження видів діяльності, зазначається обумовлений порядок дій;

Дозвільний (8%) – вказує на зняття обмежень та заборон;

Заборонний (7%) – присутні прямі заборони на вчинення конкретних дій та ведення діяльності суб’єктами господарювання зазначених форм;

Утворюючий (2%) – присутні наміри щодо утворення чогось нового, забезпечення / закупівлю нового, утворюються або активуються послуги, ініціативи.

У ході аналізу визначені основні «кризові» впливи підпунктів протоколів: правовий, економічний, інформаційний, екологічний та медичний. Більшість підпунктів (протоколів) мають правовий та економічний вплив на громаду та їх мешканців.

Правовий (62%) – вплив на якість та спроможність мешканців громади щодо реалізації законних прав та інтересів, а також доступ до ресурсів громади.

Економічний (51%) – адміністративне (окрім самого фактору пандемії) втручання в ринкові відносини усіх суб’єктів господарювання, а також господарську та комерційну діяльність бюджетних і комунальних установ та підприємств.

Інформаційний (37%) – вплив на інформаційний простір громади.

Екологічний (17%) – вплив на екологічну ситуацію в громаді, а також на екологічну свідомість громадян.

Медичний (6%) – вплив на сектор охорони здоров’я та епідеміологічну ситуацію загалом.

Гіпотези та оцінки

В ході аналізу висунуто гіпотези щодо впливу «кризових» документів на громаду.

А. Зміст протоколів та спрямованість їх впливу обумовлює ймовірні додаткові витрати ресурсів з різних джерел в громаді:

Кошти власників (суб’єктів господарювання) (52%) – як наслідок впровадження пункту протоколу виникає необхідність додаткових витрат для власників. (Власники – господарюючі суб’єкти, юридичні та фізичні особи).

Кошти бюджету (43%) – як наслідок впровадження пункту протоколу, виникає необхідність додаткових бюджетних витрат.

Кошти громадян (5%) – як наслідок впровадження пункту протоколу, виникає необхідність додаткових витрат для громадян при спробі реалізувати свої права та отримати доступ до ресурсів громади.

Б. Зведені таблиці 1 та 2 відображають гіпотетичний розподіл додаткових витрат, що понесла Хмельницька громада внаслідок реалізації змісту протоколів, а саме характеру їх впливу та змісту.

Зведена таблиця 1. Зміст протоколів та ймовірні джерела витрат / збитків

Ймовірне джерело витрат

Зміст та відсоток витрати від загальної кількості підпунктів у протоколах

Режимний 83%

Дозвільний 8%

Заборонний 7%

Утворюючій 2%

1

Кошти громадян

14%

9%

2

Кошти власників

60%

90%

83%

3

Кошти бюджету

26%

10%

8%

100%

Виходячи із зазначеного, основні витрати для реалізації режимних, дозвільних та заборонних дій лягли саме на суб’єктів господарювання.

Зведена таблиця 2. Напрямок впливу протоколів та ймовірні джерела витрат / збитків

Ймовірне джерело витрат та відсоток витрат

Вплив та відсоток від загальної кількості підпунктів у протоколах

Правовий 62%

Економічний 51%

Інформаційний 37%

Екологічний 17%

Медичний 6%

1

Кошти громадян

4%

5

29%

2

Кошти власників

40%

81%

24%

76%

42%

3

Кошти бюджету

56%

14%

76%

24%

29%

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Об’єктивна оцінка обсягу витрат на рівні громади не проводилася. Компенсаційні заходи національного та місцевого рівня за суб’єктивними оцінками покрили від 15% до 20% понесених загальних витрат.

Актуальним залишається те, що при формуванні протоколів доцільно проводити більш глибоку та експертну оцінку їх впливу на громаду. Мета оцінки – зменшення сумнівних ресурсних витрат громади.

ПОЗИЦІЯ КЛЮЧОВИХ СТЕЙКХОЛДЕРІВ ЩОДО ПРОТИДІЇ COVID-19 НА РІВНІ ГРОМАДИ

Аби визначити основні проблеми, виклики та досягнення в громаді у розрізі пандемії Covid-19 та протидії їй,

було проведено серію інтерв’ю з ключовими зацікавленими сторонами (стейкхолдерами) Хмельницької міської територіальної громади. До інтерв’ю долучилися:

Білик Інна, заступниця директора Хмельницького міського центру зайнятості;

Воронецький Словян, начальник управління праці та соціального захисту Хмельницької міської ради;

Каюк Ярослав, голова постійної комісії з питань планування, бюджету, фінансів та децентралізації Хмельницької міської ради;

Корева Юрій, начальник управління з питань цивільного захисту населення і охорони праці Хмельницької міської ради;

Примуш Роман, заступник міського голови Хмельницької міської територіальної громади;

Ткач Борис, начальник управління охорони здоров’я Хмельницької міської ради;

Худецький Віталій, голова постійної комісії соціально-економічного розвитку, інвестиційної політики та дерегуляції Хмельницької міської ради.

Ключові проблеми Хмельницької громади під час пандемії Covid-19

Під час пандемії Covid-19 місто, а заразом і громада, стикнулися із проблемою комунікації між владою та жителями Основна маса інформації стосовно карантинних обмежень розповсюджується через мережу Інтернет,

проте не всі мешканці громади мають доступ до соціальних мереж та Інтернету загалом. Варто зазначити, що прийняття рішень «сьогоднішнього вечора на завтрашній ранок» підсилило прогалини в комунікації, тому не всі мешканці громади могли швидко ознайомитись із новими обмеженнями та дотримуватись правил. Проте в громаді також спостерігалося ігнорування мешканцями прийнятих на місцевому чи державному рівнях обмежень.

Серед проблем, що стосуються медичної сфери ключові стейкхолдери виокремили: відсутність потрібної кількості ліжкомісць, недостатня забезпеченість киснем лікувальних закладів, проблеми із забезпеченням засобами індивідуального захисту на початку пандемії. Заразом, інтерв’юйовані зазначили, що у разі розгортання додаткових ліжкомісць у школах та на стадіонах, можна частково зняти питання ліжкомісць, проте громада може постати перед проблемою відсутності додаткового кваліфікованого медичного персоналу.

Майже всі учасники інтерв’ю зазначили проблему громадського транспорту З одного боку, діяли обмеження на перевезення, аби зменшити кількість контактів осіб,

з іншого боку, на зупинках збирались натовпи людей, що навпаки збільшувало можливість зараження Covid-19.

Помилкові/виграшні обмеження на рівні Хмельницької міської територіальної громади під час пандемії Covid-19

Усі учасники інтерв’ю зазначили, що однозначно виокремити помилкові чи виграшні рішення важко, адже невідомо якою була б ситуація за умови прийняття інших рішень владою громади. Проте, однією з найбільших проблем на початку пандемії був загальний характер розпоряджень центральної влади. Не завжди було доречним введення обмежень на всій території країни, а коли частину повноважень було передано на місця, то на рівні громади стало простішим визначити обмеження, які «спрацюють».

Що можна змінити/покращити в підтримці жителів Хмельницької громади під час пандемії Covid-19

Більшість опитаних зазначили, що варто покращити надання адміністративних послуг, змінивши формат на онлайн. Водночас, потрібно забезпечити належну технічну підтримку з надання послуг онлайн чи дистанційно, аби мешканці, які не мають доступу до Інтернету, змогли також отримати ці послуги телефоном чи у спеціально відведених місцях,

наприклад, через спеціальні термінали.

Окрім цього, варто також переформатувати варіанти підтримки бізнесу на рівні держави, адже значна кількість підприємців, чиї КВЕДи не підпадають під допомогу у зв’язку з пандемією Covid-19, були залишені один на один зі своїми труднощами.

Взаємодія органів місцевого самоврядування, органів державної влади та окремих служб та структур (поліція, ДСНС, центр зайнятості тощо) в протидії пандемії Covid-19

Усі опитуванні відзначили злагоджену дію структур та служб під час пандемії. Єдина значна затримка була з боку центральних органів влади в розрізі відповідей на звернення, які надходили не одразу, а через тиждень чи декілька.

Що змінилося після створення Хмельницької міської територіальної громади в контексті протидії пандемії Covid-19

Після створення громади було звернено особливу увагу на забезпечення надання медичних послуг жителям, які проживають в селах. У першу чергу це стосується забезпечення ФАПів та роботи сімейних лікарів.

ДУМКИ НАСЕЛЕННЯ ЩОДО ДІЙ ОМС У ПРОТИДІЇ COVID-19

Портрет учасників опитування

В опитуванні щодо визначення впливу пандемії Covid-19 на жителів Хмельницької міської територіальної громади взяли участь

620 респондентів Переважна більшість, а саме 98,7% респондентів опитування, проживають у Хмельницькому. Кількість жителів сіл Хмельницької громади, які долучилися до опитування, становить 1,3% від загальної кількості респондентів.

Найбільше відповідей надали респонденти віком від 31 до 45 років – 51,0%, а також вікова група 46-60 років – 25,8%. Незважаючи на те, що саме молодь є найбільш активними користувачами соціальних мереж та Інтернету загалом, переважна більшість респондентів опитування входять в середню та старшу вікові групи. Це вказує на те, що питання, які стосуються впливу пандемії Covid-19, більше цікавлять ці вікові групи та мають найбільший безпосередній вплив саме на них. Кількість жінок, які взяли участь в опитуванні, складає 79,7%, а кількість чоловіків-респондентів – 20,3%.

Серед учасників опитування основу складають наймані працівники – 67,1%. Кожен десятий респондент є роботодавцем або ж пенсіонером. Незайняті та фрілансери складають по 6,1% від загальної кількості учасників опитування. Найменш активними групами в опитуванні є студенти та волонтери.

Основна частина респондентів – 81,0% – мають вищу освіту.

Серед учасників опитування переважають респонденти (66,3%), чий сімейний середньомісячний дохід з розрахунку на одну особу (не враховуючи дітей до 16 років) складає менше 10 000 грн. Загалом, переважають респонденти (32,4%), чий середньомісячний дохід сім’ї з розрахунку на одну особу (не враховуючи дітей до 16 років) становить від 6 001 до 10 000 грн.

Результати опитування

У переважній більшості учасники опитування особисто дотримуються / дотримувалися карантинних обмежень, що були встановлені на території Хмельницької міської територіальної громади у зв’язку з пандемією Covid-19. 76,1% респондентів повністю дотримувались обмежень та 22,4% – частково. Лише 1% опитаних не дотримувалися встановлених обмежень. Виходячи з цього можна вважати, що респонденти відповідально поставилися до встановлених на території громади обмежень, а також, що встановлені обмеження були зрозумілими для їх дотримання.

Виходячи з результатів опитування, переважна більшість респондентів підтримує / підтримували впроваджені під час пандемії Covid-19 обмеження на рівні Хмельницької міської територіальної громади.

Повністю підтримують / підтримували 56,5%, частково – 35% респондентів. Від загальної кількості 6,3% респондентів не підтримують / підтримували встановлені обмеження.

Що стосується самих обмежень, то кожен другий учасник опитування (53,5%) зазначив, що знає, які обмеження чи підтримка були ініційовані саме органами місцевого самоврядування на рівні Хмельницької громади під час пандемії Covid-19. Менше половини респондентів – 31% – знають про частину обмежень, що ініційовані на рівні Хмельницької громади. Невелика кількість учасників опитування – 11,8% – не знають про обмеження чи варіанти підтримки для місцевих жителів, на які вплинула пандемія Covid-19.

Варто зазначити, що учасники опитування загалом позитивно оцінюють комунікацію органів місцевого самоврядування з мешканцями Хмельницької громади щодо обмежень / підтримки в період пандемії Covid-19. Відповідно до шкали оцінки, де 1 – низький рівень комунікації, а 10 – високий рівень комунікації, найбільша кількість респондентів проголосували за оцінку 8 – 17,6%. У діапазоні від 1 до 5 проголосувало 31,4% респондентів.

З іншого боку, в діапазоні від 6 до 10 – 68,6% респондентів.

Майже всі учасники опитування – 93,5% – зазначили, що жодного разу не зверталися за допомогою до ОМС у зв’язку з пандемією.

Із загальної кількості учасників опитування лише 5,5% зверталися за такою підтримкою, з них 58,8% отримали запитувану допомогу. Із загальної кількості усіх учасників опитування 3,2% респондентів отримали підтримку від ОМС у різному форматі, переважно фінансову, медичну та моральну підтримки.

Частина учасників опитування – 36,6% – висловили свої думки щодо того, що варто змінити / покращити в підтримці жителів Хмельницької громади під час пандемії Covid-19. Отримані відповіді розподілено відповідно до категорій. Основна частина респондентів (25,1%), які вирішили поділитися своїми коментарями, вказала на потребу покращення функціонування громадського транспорту. Ще частина учасників опитування (13,2%) звернули увагу на медичне забезпечення, функціонування медичних закладів та лікування в період пандемії. Певну частину респондентів (8,8%) не влаштовує контроль за дотриманням карантину,

або ж фінансова чи психологічна допомога населенню під час пандемії – таких 8,4%. Серед інших категорій змін, на які вказали респонденти, проведення вакцинації, підтримка підприємництва, інформування про пандемію, скасування карантинних обмежень.

55,2% респондентів зазначили, що їхнє економічне становище погіршилося під впливом пандемії Covid-19. Кожен третій учасник опитування (35,5%) також зазначив, що економічне становище не змінилося. Лише 1,9% респондентів вказали на покращення економічного становища. Частина респондентів – 7,4% – не змогли відповісти на це запитання.

Учасники опитування вказали на обмеження їхніх прав в деяких сферах. Що стосується сфери охорони здоров’я, то 71,0% респондентів відповіли, що їхні права в цій сфері під час карантинних обмежень на території Хмельницької громади не обмежувалися. Разом з тим, майже кожен четвертий учасник опитування (27,7%) вказав на обмеження таких прав. Серед коментарів щодо сфери охорони здоров’я зазначали в основному про неможливість потрапити на прийом до сімейного лікаря та інших фахівців, неможливість отримати другу дозу вакцинації,

деякі випадки низького рівня обслуговування сімейними лікарями своїх пацієнтів, які хворі на Covid-19.

Щодо інших сфер, то 15,5% учасників опитування вказали також на певні обмеження своїх прав. Серед них респонденти найчастіше згадували такі сфери: транспорт, освіта, соціальна сфера, торгівля, а також право на вільне пересування. Нижче наведені окремі коментарі учасників щодо обмеження їхніх прав:

Загалом учасники опитування оцінили рівень безпеки під час пандемії Covid-19 в Хмельницькій громаді, як середній відповідно до запропонованої шкали, де 1 – зовсім незахищено, а 10 – максимально безпечно. Тобто 38,3% від усіх опитаних респондентів оцінили рівень власної безпеки у 5-6 балів. Зовсім незахищено та на низькому рівні безпеки почуваються 29,9% респондентів (оцінка 1-4). Учасники опитування, які відчувають вищий рівень безпеки, дещо переважають над респондентами, які почуваються недостатньо в безпеці. Тобто 32,0% учасників опитування оцінили свій рівень безпеки на як від 7 до 10 за запропонованою шкалою.

Найбільш активними учасниками опитування виявилися жінки (79,7%), які проживають в Хмельницькій міській територіальній громаді, а найбільш активною віковою аудиторією – респонденти віком від 31 до 45 років. Більшість учасників опитування мають вищу освіту (81,0%) та є найманими працівниками (67,1%).

Більшість учасників опитування (76,1%) дотримуються усіх карантинних обмежень, що спричинені пандемією Covid-19, близько половини респондентів (56,5%) підтримують обмеження, що вводяться в громаді під час спадів/зростань захворюваності. Орієнтовно кожен другий учасник опитування (53,5%) обізнаний в тому, які саме обмеження ініційовані місцевою владою.

Варто відзначити, що учасники опитування загалом позитивно оцінюють комунікацію органів місцевого самоврядування з мешканцями Хмельницької громади щодо обмежень/підтримки в період пандемії Covid-19. Так, 68,6% від кількості опитаних оцінили якість комунікації місцевої влади на 6-10 балів по шкалі від 1 до 10 (1 – низький рівень комунікації, 10 – високий рівень комунікації).

Незважаючи на те, що в кожного другого учасника опитування (55,2%) погіршилося економічне становище під впливом пандемії Covid-19, лише 5,5% респондентів зверталися до міської влади за підтримкою.

Частина респондентів (27,7%) вказали, що їхні права під час пандемії обмежувалися саме у сфері охорони здоров’я. А 15,5% учасників опитування також вказали на обмеження прав в інших сферах, серед яких найчастіше згадували можливість переміщення громадським транспортом. Саме роботу громадського транспорту в міській громаді, на думку респондентів, варто покращити, особливо на час дії карантинних обмежень.

Загалом жителі громади оцінюють рівень власної безпеки як середній або вищий середнього. Так, 70,3% респондентів оцінили свою безпеку у 5-10 балів за шкалою від 1 до 10 (1 – зовсім незахищено, 10 – максимально безпечно).

РЕКОМЕНДАЦІЇ

На основі проведеного трьохетапного дослідження визначені основні рекомендації,

які допоможуть підвищити якість наявних протоколів дій та посилити спроможність місцевих органів влади у протидії пандемії Covid-19.

Рекомендації щодо змісту протоколів комісії виконавчого комітету Хмельницької міської ради з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій:

за можливості внести в протоколи пункт про те, що всім виконавцям положень протоколу, особливо положень “заборонного” або “режимного” змістів, до початку їх виконання в найкоротший термін сформувати та узгодити план дій, який буде максимально сприяти збереженню та захисту законних прав та інтересів мешканців громади. До згаданих виконавців відносяться управління, департаменти та установи, комунальні підприємства та органи самоврядування, що діють на території громади;

на підставі досвіду попередніх карантинних періодів та з урахуванням останніх наукових досліджень та епідеміологічних рекомендацій внести правки та оновити основні змісти протоколів “заборонного” та “режимного” характеру.

Щодо превентивної ініціативи у міжкарантинний період:

на підставі досвіду практичного впровадження протоколів та об’єктивних оцінок наслідків їхнього впровадження та понесених громадою витрат,

спираючись на доцільність та на думку експертного середовища, і з урахуванням місцевих особливостей громади, розробити та узгодити “попередні” плани дій для виконавців на випадок впровадження різних «кольорів» карантинних обмежень.

Рекомендації на основі проведених інтерв’ю та дослідження громадської думки:

забезпечити дистанційне надання адміністративних послуг; водночас передбачити можливість отримання адміністративних послуг мешканцями, які не можуть самостійно отримати послуги через Інтернет (наприклад, через спеціальні інтерактивні бокси);

збільшити кількість маршрутного транспорту для забезпечення безперешкодного пересування мешканців громади в період жорстких обмежень, особливо в пікові години робочих днів (07:30-09:30 та 16:30-19:00);

проводити інформаційно-роз’яснювальну роботу з мешканцями Хмельницької громади, щодо того, які саме обмеження та підтримка ініційовані Хмельницькою міською територіальною громадою, а які органами державної влади. Необхідно роз’яснювати, хто за що відповідає, та куди звертатися в різних ситуаціях, які стосуються протидії пандемії Covіd-19;

забезпечити спільно з Національною поліцією України контроль за дотриманням карантинних обмежень та відповідальність порушників карантинних обмежень на території Хмельницької міської територіальної громади;

провести інформаційно-роз’яснювальну роботу з підприємцями міста щодо можливої підтримки, встановлених обмежень та їхніх прав та обов’язків під час встановлених карантинних обмежень на території Хмельницької міської територіальної громади;

створити реабілітаційне відділення для пацієнтів, які перехворіли, але потребують відновлення після Covіd-19;

розробити програму підтримки та забезпечення ліками і продуктами харчування літніх і самотніх людей під час пандемії Covіd-19;

надавати більше інформації щодо поширення хвороби, заповненості лікарень, можливості вакцинації через різні канали комунікації задля охоплення різних верств населення;

зменшити бюрократичні дії в лікарнях, контролювати якісне надання медичних послуг, розробити зрозумілий алгоритм дій для людини, яка захворіла або має симптоми хвороби, в медичних закладах міста.

Аналітичне дослідження підготовлено ГО «Хмельницька ініціатива» в рамках проєкту «Актуалізація кризових протоколів дій Хмельницької громади в умовах пандемії Covid-19» за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» та ГО «Інститут миру і порозуміння».

На Хмельниччині судитимуть водія, який у нетверезому стані, скоїв летальне ДТП

  • 2021-09-16 19:09:16
  • перегляди: 0

На дорозі між селами Цимбалівка та Яблунівка, що на Старосинявщині, пꞌятдесятиоднорічний водій збив шістдесятитрирічного пішохода. Правоохоронці зꞌясували, що водій перебував за кермом своєї автівки «Рено Кенго» у нетверезому стані, повідомляють у секторі комунікації поліції Хмельницької області. Внаслідок ДТП потерпілий пішохід отримав важкі травми. Його одразу госпіталізували до реанімації Старосинявської багатопрофільної лікарні, де 23 червня нещасного не стало.

За фактом події відкрили кримінальне провадження. Наразі слідчі уже закінчили досудове розслідування та сьогодні відправили обвинувальний акт на судовий розгляд. Водієві може загрожувати покарання у вигляді від 5 до 10 років позбавлення волі.

Нагадаємо, що ДТП на Камꞌянецькій паралізувала транспортний рух Хмельницького